Aby przeglądać tę stronę musisz zaakceptować przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, prosimy o wyłącznie cookies lub opuszczenie serwisu.

Wizualizacja gabinetu, czyli na początku zaplanuj wszystkie najmniejsze szczegóły

Posted By: Sunrise System w: Blog On:

Kiedy decydujesz się na otwarcie własnego salonu kosmetycznego, towarzyszy Ci wiele obaw, ale też mnóstwo marzeń. To całkowicie naturalne zjawisko: nareszcie tworzysz coś swojego, nowego, co wyraża Twoją osobowość i pokazuje, kim naprawdę jesteś i co Ci w duszy gra. Jednak w tym niezapomnianym i ekscytującym czasie, zamiast całkowicie poddawać się emocjom,lepiej dokładnie zaplanować szczegóły związane z rozpoczęciem działalności, czyli dokonać wizualizacji.

salon-kosmetyczny.jpg

Salon jako miejsce spotkań

Salon kosmetyczny to nie tylko miejsce Twojej pracy, to przede wszystkim przestrzeń, w której ugościsz swoje klientki i klientów. Po kilku wizytach staniecie się znajomymi, zawiąże się między Wami naturalna więź. Panie i panowie, którzy przyjdą do gabinetu i spędzą miło czas zabiegu, zaczną opowiadać o swojej rodzinie, przyjaciołach, czasem też problemach.

Twój gabinet to miejsce relaksu nie tylko dla ciała, ale i dla duszy klienta. Najważniejsze jest zapewnienie komfortu osobom, które przyjdą do Ciebie na zabieg. Zadowolone panie i panowie zapiszą sie na kolejne wizyty, co w oczywisty sposób przełoży się na Twoje dochody. Dlatego tak ważne jest by każdy, nawet najmniejszy szczegół został przez Ciebie zaplanowany na samym początku.

Kwestie, nad którymi warto się pochylić

Przede wszystkim przemyśl układ pomieszczeń, a także stanowisk w ich wnętrzu. Warto rozrysować plan, zwizualizować przestrzeń, by Tobie zapewniała wygodną pracę, a Twoim gościom przyjazną, miłą atmosferę.

Na przykład biurko do manicure nie powinno stać bezpośrednio przy wejściu, żeby klientka nie musiała się przesuwać ani odwracać, gdy wchodzi kolejna osoba. Niekontrolowane ruchy wykonywane przez klienta podczas manicure mogą wpłynąć negatywnie na uzyskany efekt, ponieważ jest to praca bardzo precyzyjna i wymagająca od stylistki skupienia. Nagłe ruchy mogą np. doprowadzić do zalania skórek podczas malowania lub skaleczenia frezarką czy nożyczkami.

Zabiegi kosmetyczne często dotyczą różnych partii ciała, nawet intymnych (na przykład depilacja woskiem), a ponadto bywają lekko bolesne, dlatego musisz zapewnić każdej osobie odpowiednie warunki, z poszanowaniem jej prywatności. Klient nie może zostać wystawiony na widok publiczny, bo to spowoduje, że będzie czuł się skrępowany. I zażenowany, a w efekcie nie zapisze się na kolejny zabieg, nie poleci salonu znajomym lub w internecie. Twój gabinet straci klientów i możliwość rozwoju.

Dlatego każde okno od ulicy musi posiadać oklejenie, aby przechodnie nie widzieli, co dzieje się w środku. Takie specjalistyczne rozwiązanie, nie zabiera światła i gwarantuje spokój Twojemu klientowi. Po drugie, stanowisko do wykonywania zabiegów na ciało, czy nawet twarz było oddzielone od reszty gabinetu, przypominało miły intymny pokoik, w którym osoba korzystająca z zabiegu zabiegu może czuć się komfortowo, pewnie i bezpiecznie.

Drobiazgi, które mają wielkie znaczenie

Bardzo duży wpływ na samopoczucie klienta podczas zabiegów na ciało czy twarz mają też pozornie drobne rzeczy, takie jak:

  • ciepły i miękki koc zabiegowy zapewniający miłe wrażenia, gdy trzeba leżeć nieruchomo na łóżku - imituje on sytuację, w której klientka kładzie się do swojego posłania, co sprawia, że organizm się wycisza i relaksuje;
  • optymalna, lekko podwyższona temperatura pomieszczenia, żeby klient nie zmarzł, bo go to zniechęci do kolejnego zabiegu.

Takich pozornie drobnych szczegółów, które jednak mają ogromny wpływ na ludzi, jest naprawdę wiele. Przed otwarciem salonu trzeba pomyśleć o wielu sprawach: wygodzie pracy, ergonomii, sterylności i bezpieczeństwie, meblach, wyposażeniu i sprzęcie. Dlatego wizualizacja i planowanie są konieczne, stanowią dobry początek działalności Twojego salonu.

Wiele z tych kwestii może być dla Ciebie zagadką, ale my jako hurtownia podpowiemy rozwiązania na różnego rodzaju pojawiające się na tym etapie. Doświadczenie nabyte podczas pomocy w trakcie otwierania salonów daje nam wiele możliwości, w które możemy Cię wtajemniczyć.

Warto wspomnieć, że im więcej wątpliwości zostanie rozwianych na samym początku, tym mniejsze będę potem nieprzewidziane koszty. Wiele z tych rzeczy można również ująć w finansowaniu czy kosztorysach, tworząc biznes plan na etapie pozyskiwania dotacji. Chłodne i logiczne, podejście sprawi, że otwieranie salonu kosmetycznego stanie się przyjemnością, a Ty jako właściciel unikniesz niepotrzebnego stresu i powitasz klientów ze szczerym uśmiechem.

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień