Aby przeglądać tę stronę musisz zaakceptować przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, prosimy o wyłącznie cookies lub opuszczenie serwisu.

Cennik usług – w gabinecie kosmetycznym.

Posted By: Administrator Administrator w: Blog On:

Rozpoczynając pracę jako kosmetyczka/manicurzystka czy wizażystka często zastanawiamy się jakie ceny powinny być ustalone za naszą pracę ?

No właśnie temat nie jest łatwy często jest wręcz bardzo trudny i sprawia nam wiele problemów.

Dlaczego ? Na cenę składa się bowiem bardzo wiele czynników które powodują że powinna być ona ustalana świadomie a nie intuicyjnie

W tym artykule postaramy się przybliżyć wam co składa się na cenę usługi którą wykonujesz i jakie składowe powinny być uwzględnione podczas tworzenia cennika za swoje usługi:

- materiały/ produkty / kosmetyki-  manicure, pedicure, makijaż, henna, i inne tego typu zabiegi kosmetyczne czyli usługi które wykonujemy naszym klientom ,

co łączy je wszystkie ?  bez wątpienia materiały które w każdej z tych usług potrzebujemy by ją wykonać.  

Cena za nie wacha się, bardziej profesjonalne trudno dostępne produkty o wyższej jakości składnikach zawsze będą droższe od bardziej powszechnych produktów.  Jak więc wyliczyć ile takiego produktu zostało zużyte podczas zabiegu ? a no właśnie temat nie jest łatwy, jednak najprościej rozpocząć od wyliczenia spersonalizowanych jednorazowych produktów.

Jeśli podczas zabiegu używamy np. jednorazowej ampułki o mocnym stężeniu składników aktywnych  i na niej opieramy efekt zabiegu, w takim przypadku koszt ampułki doliczamy do ogólnej ceny zabiegu. Oczywiście może się zdarzyć że, nie zostanie ona w całości wykorzystana, wtedy najlepiej jest jeśli to możliwe, po zakończeniu zabiegu zapakować ją klientowi do domu.

Sprawdzą się do tego doskonale np. woreczki strunowe lub torebki do sterylizacji

- jednorazowe środki higieny osobistej – każda z usług powinna być wykonywana w najwyższym standardzie z wykorzystaniem jednorazowych środków ochrony osobistej.

Przygotowanie klienta do zabiegu jest bardzo ważnym etapem, zapewnia nie tylko bezpieczeństwo ale i komfort podczas naszej pracy klientowi który korzysta z usługi.

Na rynku również w naszej hurtowni dostępne są do zakupienia jednorazowe  prześcieradła, ręczniki włókninowe/ celulozowe, opaski na włosy, peniuary, kapcie do pedicure, biustonosze, majtki i wiele innych niezbędnych produktów które należy w szczególności zaoferować klientowi podczas zabiegów np. na ciało.

Cena takiego produktu jednostkowo jest bardzo niska, możemy je zakupić w opakowaniach zbiorczych np.  po 100  szt .

Warto podczas zabiegu oferować wysokie standardy naszych usług, by klient wiedział że dany zabieg wykonywany jest sterylnie i w bezpiecznych higienicznych warunkach, obecnie nasi klienci zwracają na to niezwykle uwagę.

Nie bójmy się więc doliczyć do ceny usługi kosztu zakupu bielizny jednorazowej czy środków higieny osobistej ponieważ to dzięki nim nasi klienci czują się spokojnie i bezpiecznie podczas zabiegu.

- media  - no właśnie gabinet kosmetyczny to fizyczne miejsce- lokal, podczas naszej pracy zużywamy więc prąd, wodę , generujemy odpady często medyczne które oddajemy do  utylizacji, używamy narzędzi które należy bezdyskusyjnie wysterylizować.

Są to nasze koszta stałe prowadzenia działalności gospodarczej których niestety nikt z nas nie uniknie.

Jak więc doliczyć do ceny usługi taki koszt ? Warto regularnie analizować te koszta, oczywiście nie musimy uwielbiać  papierkowej roboty ale to ona właśnie wybawi nas od sytuacji w której rachunki zaczną pochłaniać nam zbyt wiele przychodu. Często zdarza się że nie kontrolujemy tych kosztów a one stają się coraz wyższe, co sprawia że musimy gwałtownie podnieść ceny usług, to niestety nie jest dobre rozwiązanie, nasi klienci bardzo tego nie lubią. Warto podnosić ceny regularnie o nie wielkie kwoty .

Nie odłączną częścią  składową ceny są również pracownicy, ich wynagrodzenie, utrzymanie jednak uważamy że jest wiele wątków które sprawiają trudność w tym temacie dlatego już teraz zapraszamy do naszego kolejnego wpisu poświęconemu właśnie temu tematowi.

Podsumowując:

Cena nie powinna być ani za niska ani za wysoka, atrakcyjniejsza od konkurencji a jeśli wyższa to dająca jasno do zrozumienia że usługa jest warta swojej ceny. Racjonalne i mocno przekalkulowane podejście do tematu zapobiegnie np. pytaniom dlaczego ma Pani/Pan tak drogo ?

Wszyscy przecież nie lubimy tego typu pytań i stawiania nas pod ścianą. Klient zanim rozpoczniemy wykonanie usługi powinien dokładnie wiedzieć ile za płaci za jej wykonanie. Nie będzie potem zdziwiony i da nam już na samym początku jasno do zrozumienia czego od nas oczekuje.

Nie bój się więc mówić o cenach za  usługi które wykonujesz, jeśli cenisz się wysoko to daj do zrozumienia że set  paznokci przedłużanych na żelu za 250 zł w małej miejscowości jest wykonywany na najwyższej jakości materiałach, bardzo trwały, zdobienia np. 4 paznokci są w cenie a ty jesteś jedyną osoba w okolicy wykonującą takie usługi, ponieważ posiadasz wiedzę potwierdzoną dyplomami które zobaczyć może każda twoja klientka.

Czy takich klientów będziesz miała dużo być może nie ? ale pamiętaj to do Ciebie należy wybór czy dodasz jakości do dostępności czy dostępności do jakości.

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień